Totalt antal besökare

tisdag 23 juni 2009

Semester i Bräskaforsen istället för Thailand ?

I dag när Jonny kom hem från jobbet fick jag en smärre chock ! Tydligen har han en bokat stuga i Bräska forsen , Sorsele den 11-18 aug via Kommunal,den var redan betald och allt var klart. Hon från kommunal ringde och bekräftade detta. Jag stod som ett frågetecken ??

Har du bokat detta ? Du är ju inte med i kommunal ?Vi har väl ingen semester då ? Vad ska vi till Sorsele och göra ? Ja, frågorna blev många och han stod lika undrande med samma frågor. Samtidigt som han var säker på att det blivit ett missförstånd så funderade han om han blivit senil och gjort något han inte har något minne av.

Jag frågade om han 2002 , när han var med i kommunal tecknat sig på en kölista för att hyra en stuga och nu var det vår tur. Det har han inget minne av men någon vidare förklaring kom vi inte fram till. Jaha, skulle vi tvingas ha denna stuga så vete sjutton om jag åker? Då får du som hyrt den åka, vi ska ju till Thailand!

Ja, fortfarande vet vi inte vad som hänt men jag hade en stressad man som snabbt gått in på internetbanken för att kolla om pengarna var dragna, och fasa över vad han ska göra med denna stuga? Samtidigt kan vi inte låta bli att skratta år denna helt dråpliga händelse ! Stuga i Sorsele är så långt ifrån "VI", som man kan komma? Hur har detta kunna hända ?

Lugn sitter han nu i soffan och ska se en av sina favoritserier,
"Mordet i
Midsomer" med alla pengar kvar på sitt konto !

6 kommentarer:

LenaLustig sa...

Skrattar gott!!!! Hur i hela friden har detta gått till :)Lyllos johnny som fick se morden i Midsommer, själv satt jag i bilen på väg hem från Sollefteå, som jag har längtat!!! men det kanske går ngn repris!!! Kram på Er! p.s det är inge fel på Sorsele, där har jag bott i tre veckor!!!

Denise sa...

Nämen !! Blir VERKLIGEN full i skratt..Mkt tokigt ska man va med om...gissar på senil ;) Blir spännande att höra om era bravader i Sorsele ( hi hi)

Kram på er !!

Mia sa...

Vad är det att tveka om?????!!!....

Puss o kram

Anonym sa...

Jösses, det låter som Södermans! Andreas skulle kunna göra precis samma sak..
När ska ni till Thailand?? vi åker dit mars 2010.
Kramar
kusin Boel

Pernilla sa...

*ASGARV* Sorsele istället för Thailand!!!! Ja det vore väl nåt..

Kram

Madlar sa...

När det gäller semestrar, bokning o alla slags evenemang har maken med lätthet flyttat allt ansvar till mig. Han säjer "det blir ändå fel om jag gör det"...förstår inte alls vad han pratar om? ;)