Totalt antal besökare

onsdag 24 juni 2009

Ibland får jag en sån jävla ångest !



Idag inträffade det igen. Ångesten kryper fram , tvekan på vad jag vill göra . Slutade strax efter 15 och solen sken , det är så härligt ute, varmt varmt ! Jag hade igår bestämt mig att gå på bio direkt efter jobbet men ju mer jag tittade ut genom mitt fönster på kontoret så kom ångesten. Ska jag verkligen sätta mig inne på bion , ska jag inte åka hem snabbt och vara ute resten av eftermiddagen. Man vet ju aldrig hur länge det fina vädret håller i sig .

Bion började kl 15,45 och när jag låste min dörr hade jag fortfarande inte bestämt mig? Bio,sola,Bio,sola? Ute vid busshållplatsen såg jag stora gråa moln ! Kanske, kanske kommer dom och täcker solen och då gör det ju ingenting om jag sitter inne. Ringde hem och frågade om det var vackert väder hemma , -nja sådär ? Nu kunde jag fatta beslutet. Det blev Bio .

Nere på Vasaplan fick jag bråttom ,det var 5 min innan filmen började. Slängde snabbt ett öga på uteserveringenTC , redan före kl 16 hade folk bänkat sig ner i solen och satt med mat och dryck och njöt. Hade någon i detta läge kommit och föreslagit en afterwork hade jag genast nappat, så jag fokuserade istället på att snabbt ta mig vidare.Fick ta långa kliv och var framme lagom till att filmen skulle börja.

Killen i kassan tyckte inte alls jag var konstig som valde att se film denna vackra eftermiddag , men bio vaktmästaren som rev min biljett , han funderade hur det var ställt ? Nu var det visserligen stor ålderskillnad mellan dom båda. Han som tog biljetten är nog pensionär eller nära den åldern iallafall

Vi var 4st i salongen , jag hade en helt egen rad så både väska och popcorn fick plats utan problem. Filmen som jag såg var värd att se, men så älskar jag historien om John Connor , har sett alla. När jag kom ut var klockan inte så mycket , 18,07 var jag hemma och ute. Ute har jag varit tills nu . Det var ju strålande sol, inte ett moln på himmelen men under bion hade det inte varit lika bra väder. Så snabbt som min ångest kommit ,lika snabbt var den borta. Jag har hunnit med 2 saker jag älskar ikväll, Bio och vara ute i solen !

Filmen : (Klickahär :)Terminator - Salvation var klart värt detta !
Och sen har jag ju fått njutit av Christian Bale och sol , det ni ?

Om jag är knäpp? Nej ,bara ett Biofreak !

4 kommentarer:

Mia sa...

UNDERBART HÄRLIGT!!!
Var själv oxå instängd på bio melan kl 18-20.30, såg äntligen på Män som hatar kvinnor! Den var bra!!! Nu njuter jag fortfarande av att sitta ute :0)

Kram

Denise sa...

Hmmm hårfint mellan knäpp & bio freak .. ;)
Vet ingen som är som du..du är unik min vän =)

KRAM KRAM

LenaLustig sa...

Men halååå!!!!
Läste inte jag nånstans i din blogg att du skulle sluta planera och ta dan som den kom??? Det verkar ju ha eskalerat åt andra hållet istället!!!!!!

Madlar sa...

Självklart kan vi som kvinnor göra många saker på kort tid! Jag gillar oxå filmerna med Terminator, Alien, Batman osv o liknande vilket ingen av mina väninnor förstår. Tycker de är både spännande o "mänskliga". Visste du att Christian Bale var barnskådis i Spielbergs film "Solens rike"?