Totalt antal besökare

onsdag 17 juni 2009

Min tredje fraktur !

Det gick överraskande bra hos tandläkaren idag. Berodde inte på att jag övervunnit skräcken utan tid var bara avsatt för undersökning . Det hade jag ingen aning om när jag for dit, gruvade mig alltså i onödann. Det konstaterades att jag har en fraktur i överkäken. Den tand som jag tappade en fyllning för 5 år sen är även skadad. Med fyllningen for även en bit av tanden så det blev en fraktur. Detta är min 3 fraktur jag råkat ut för genom livet. Dom 2 tidigare är "stotån och ringtån". Några andra delar kommer jag säkerligen aldrig bryta då jag är överrörlig och kan vrida kroppsdelar lite hur som helst, så dom håller nog livet ut.

Mina tidigare frakturer har jag aldrig behövt behandla eller gipsa. Gipsa en tand gör man ju inte heller ,men jag måste laga den. Nu kändes det som om jag vunnit en miljon hos tandläkaren när dom sa att dom inte hade tid att fixa detta idag. Jag ska få komma tillbaka men det var lång vänte tid. Inte gjorde det mig , jag blev bara lyckligare när dom bokade tiden till 26 augusti. Hurra , jag får vila mig hela sommaren och vem säger att den 26 augusti kommer vara en bra tid för att utsätta mig för denna plåga. Nej , det är lång tid dit och kan behöva ändra tiden om viktigare saker dyker upp !

Glömde säga att jag bytt tandläkare, från en dyr jäkel till Folktandvården 3 tr , är övertygad att dom även är bättre. Har även fått bekräftat att dom har Emla salva som jag är van att få när jag bodde i Dorotea. Det känns tryggt , nästan som jag är tillbaka i gamla "Dorro" igen..........

2 kommentarer:

Mia sa...

Oj, din stackare, fraktur på tanden!? Det är örsta gången som jag hör talas om något sådant.
Känner igen mig i dig,har ju oxå en fruktansvärd skräck för detta med tandläkare.........
Jag var där i tisdags, och fixade till 4 fyllningar som gått sönder. Det var ord och inga visor !! Ha ha ha, men nu känns det så bra (men jag vet att det kommer att svida i börsen....).


Kram !!!!

Monizz sa...

Men vad skönt att ha det besöket överstökat... Det är ju en låååång kvar nu tills nästa *njut*. Hoppas ni får en skön midsommarhelg, utan för mycket regn. Hälsa, kram till er alla/ Mona