Totalt antal besökare

lördag 13 juni 2009

Lördagens utställning i Vännäs !



Nu är vi hemma efter en lång och spänd dag ! Redan före 8 var vi på plats och det var grått och lite blåsigt. Znappy skulle in i ringen som 8:de hund halv 9 . Michalela och Mella var lite sen för det var lång kö till parkeringen. Över 2000 hundar tävlade i dag. Mella ville gå med Znappy för jag står gärna över då jag är så osäker på hur man ska bete sig. När hon gick lite utanför ringen fram och tillbaka så gick han inte lika bra som med mig så det blev lite pepping från flera att jag skulle gå själv med honom.

Nu fick jag bråttom , nu skulle vi strax in och jag hade förberett mig att ta med kavaj. Det gick mycket bättre än förväntat om man räknar med min insats. Var inte så farligt när man väl var inne i ringen, gällde bara att ha koll på sin hund och domaren Jag glömde snart bort alla runt omkring. Han fick en 1:a och gick vidare till att tävla i KK ( konkurensklassen)

Den gången gick det inte riktigt lika bra för jag visste inte riktigt vad man får göra med sin hund och Znappy gick inte lika bra , svårt att stå still. Han blev 3:a i sin klass ! Nu visade sig att denna domare gillade typiskt pappi beteende , så hade jag flamsat med honom hade det känns bättre . Han kan iallafall ha slutat som trea men Znappy själv kanske har tyckt det varit roligare. Men vi åkte iallafall hem med ett första pris och en lyckad premiär för mig ! Nu kan jag ju gå med honom själv i framtiden !! Jag är supernöjd .

Nu var vi klara för dagen och kunde slappna av och se när Michalea och Mella tävlade med sina hundar . Gick mer än bra för dom . Dom vann så mycket att jag inte minns vilka rosetter dom fick men Scooby har bara ett CK kvar till Champinjon och ska i eftermiddag tävla vidare för han blev BIS ( Bäst i rasen)
Lycka till Michalea , vi hinner ju inte se det då nästan alla i familjen ska fixa oss iordning för Jubileumsfesten ikväll. Nu är duschen ledig så nu blir det att raska på .Mer om festen senare .....................

3 kommentarer:

LenaLustig sa...

Haloooooo! Va fin du är!
Nu ska jag oxå börja med ett fritidsintresse :)

Pernilla sa...

Va roligt!! Grattis till ditt fina resultat på premiären :) Visst är det inte så farligt när man väl provat en gång.

Kram

Michaela Larsson sa...

GRATTIS MARITA!
Vi är så glada för din skull, och självklart skall du med oss till Sundsvall!
Mella hälsar!
Kram Michaela