Totalt antal besökare

lördag 20 juni 2009

Bra minne men kort !

Ja , vad kan man säga ? Vi städade förrådet snabbt , Daniella , Hanna och jag ! Nu kan vi t.o.m leka skrubb leken , Tror att vi får plats flera stycken efter att vi organiserat och rensat i förrådet ute på altan. Ryckte ca 10 ogräs och insåg sen att jag vet inte alls hur jag ska planera denna låda. Det växer lika vilt som håren på en karls bröst ! Tror jag ringer min kära vän Katarina till veckan hon är trädgårdsmästare.

Efter en timmes jobb satte vi oss , Daniella och jag ute i solen. Det var rena sommarvärmen ! Jonny kom hem från affären med aftonbladet. Jag satt och läste högt för henne och på sista sidan dök vädret upp ! Det ska från mån till helgen bli kanonväder i Umeå . Till helgen ska det bli över 20 grader varmt och sol , inga moln alls.

Skickade ett SMS till Mia som är i Åsele i helgen om vi skulle ta en hel dag på Nydala badet och sen grillning här på lördag . Efter jag tryckte på sänd kom jag på att jag glömt mitt nya liv. Inget planerande utan vakna och se vad vädret har att erbjuda. Ja , tydligen är minnet kort ! Den regeln gällde tydligen endast denna Midsommar helg !!! Hur ska jag annars kunna förklara mitt agerande ?

Fortsatt trevligt midsommarfirande i övriga Sverige. Ikväll ska vi bli miljonärer, Jonny på Lotto och Daniella och jag ska ta hem storvinst på Sommarkrysset, dock inga miljoner men mycket värt att sluta midsommar 2009 som en vinnare !

2 kommentarer:

Milly sa...

Vilken fin blogg du har.

Är allt bra med dig?
Kram!

Pernilla sa...

Ja här i detta land så kan man inte planera nåt.. allt man ska göra är helt o hållet väder beroende.. så det gäller att ta dagen som den kommer. Men hur lätt är det då?? Tycker du har varit duktig som klarat midsommar helgen utan planering iaf *haha*

Kram