Totalt antal besökare

söndag 7 juni 2009

Ibland är man född problemlösare



Jag hatar att köpa jeans . Inga storlekar är den andra lik. Modeller skiftar lika mycket som vädret i juni. Det allra jobbigaste är att prova , man tror sig kunna ha en storlek och modell och sen visar det sig att man inte får upp dom över låren. I bästa fall finns en vänlig expedit som kan hämta en annan storlek , annars är det bara att klä på sig för att irra omkring och leta en annan storlek och sen klä av sig igen ! Detta kan upprepa sig så många gånger att man till slut ger upp och går utan byxor.

Jag har hamnat i det stadiet att jag inte hittat några nya jeans. Jag är så less på att leta och prova. Allt annat kan jag shoppa utan besvär , vet inte varför detta är ett problem ? En kväll skulle jag ut och provade Hannas nya jeans som satt perfekt. Nu har jag lånat dom igen och hon börjar knorra lite. Jag kom då på den briljanta iden , hon får åka och köpa mig ett par nya jeans. Gärna dom som jag har lånat , var både snygga och satt perfekt. Jag mutade givetvis henne med att jag sätter in lite mer pengar än vad byxorna kostar, resten får hon som besvär !

Hon nappade självklart på mitt förslag , då hon är inne i en period med stora hål i fickorna , så alla pengarna rinner iväg. Imorgon ska hon cykla ner på stan och handla nya byxor åt mig . Hon blir glad och jag blir överlycklig ! För mig är detta guld värt , jag hatar shoppa JEANS !
Nu finns det bara en sak kvar att göra innan jag lägger mig !

Sätta över pengar på hennes konto och jag har löst ännu ett problem !

3 kommentarer:

Mia sa...

ha ha ha........vad smart du är vännen!

Kram

LenaLustig sa...

Det är inte illa!!!! Att ha en egen personal shopper :) Det är som när jag ska handla, hittar aldrig nåt, men i Mias garderob hittar jag hur mycket som helst :)

Madlar sa...

Var nu lite förutseende o köp 2 par!