Totalt antal besökare

fredag 23 januari 2009

Vad fort veckorna går !

Nu är det fredag igen och slutet av januari närmar sig. Jobbat in och är som vanligt ledig denna fredag. Skönt att sitta med datorn i knät , en kaffekopp och småtitta på " vakna med the voice " på kanal 5. Ska snart sätta fart . Fortsätta med sovrummet, varit lat på kvällarna , så lite eller inget blivit gjort. Sen ska en del ärrenden göras .

Ska försöka hitta ett gott recept till dagens middag . Tappar ibland inspiration till helgmiddag och då brukar jag söka på nätet efter något nytt , ibland hittar jag det snabbt men ibland tar det hur lång tid som helst . Men då mycket ska uträttas idag så jag hoppas att det går snabbt .
Varför är det så svårt att komma på vad man ska äta? Timmar kan läggas till planering, inköp och tillagning ,som sen tar nolltid att slänga i sig !

1 kommentar:

Pernilla sa...

Jag håller med! Det är så himla mycket bestyr att leta recept. Ibland sitter jag hur länge som helst framför datorn och letar och ändå hittar jag ingenting som jag blir sugen på.. konstigt det där. Men vi ska iaf vara glada att vi har internet att söka på.. tänk förut när man fick lov att gå och köpa sej kokböcker för att få någon inspiration. Och oftast var det ju kanske 1 eller 2 recept i den som man kunde tänkas göra.

Ha en trevlig helg!
Kram