Totalt antal besökare

torsdag 15 januari 2009

Jag ger upp!

Nu är det kallt i Umeå, ikväll har vi -19. Vet att i våra gamla hemtrakter, i inlandet har tempen pendlat mellan -20- -30, men luften är annorlunda här så det känns mycket , mycket kallare vid kusten . Idag är första dagen på hela vintern som hundarna visar att dom fryser, blir snabbt ut och rasta och sen in på 3 ben.

Hela kvällen har jag suttit med bärbara datorn i knät, sett på TV och samtidigt försökt komma in på skatteverkets hemsida för att räkna ut 2008 års skatt. Ta sig in på hemsidan får bra men inte till "räkna ut din skatt ". Kan omöjligt bero på överbelastning, tror inte att det är en överflöd av människor som så fort kontrolluppgifter kommit , tycker det är intressant att i förväg veta om man får rest eller tillbaka. Jag tillhör nog en få skara människor som älskar att veta händelser i förväg.

Så när det gula blanketten med inbetalningkortet som kommer varje vår kan jag med lättat hjärta betala till staten det jag är skyldig , och slipper deppa över chocken för det har jag vetat om i flera mån.

Nu vill jag deklarera 2008 men man ju
önska att detta år ger ett annat besked !

Inga kommentarer: