Totalt antal besökare

måndag 19 januari 2009

Lillasyster kan rädda livet på Felix .

Blev senare på jobbet idag, fastnade framför Tv och såg en del av Efter Tio . Var en inslag om levnadsöden där familjen Richardsons berättande hur dom kom fram till beslutet att skaffa en syskon till 5 årige Felix , för att försöka rädda honom om/när sjukdommen bryter ut. Det är en gripande historia där inga rätt eller fel finns , bara en stor beundran för denna familj , som under kris ändå är stark och ser positivt på framtiden .

Hittade även denna artikel om familjen Richardson

Men för att riktigt förstå vad denna familj varit med om, och går igenom, måste man se hela inslaget . Det är gripande och väldigt nära och personligt , som föräldrarna delar med sig till oss tittare. Provrörsbefruktning och avancerad genetisk fosterdiagnostik. En metod som får mig att tänka på ett helt annat sätt.

Allt är inte bara vitt eller svart, rätt eller fel ? Att svara på den frågan är inte lätt, hur skulle man själv göra om man var i samma situation som dom ?
Då kan man tycka att jag skulle kunna svara lättare på den frågan som levt 21 år med Daniella , som genom sin funktionsnedsättning , fått kämpa många , många gånger. Jag kan ändå inte sätta mig in i deras situation. Det enda jag vet är att man hittar styrka i det man måste ta sig igenom . Man har inget val !

Inslaget från morgonens program efter Tio

Inga kommentarer: