Totalt antal besökare

fredag 30 januari 2009

En underbar fredag !

Idag har varit en dag där allt bara flyter på. Det man inte har tänkt ska hända bara händer. På morgonen så såg jag som vanligt på TV och drack kaffe. Tiden trampade iväg . Plötsligt var kl.10.
Tog en snabb dusch och vips var jag klar och hade röjt ihop överallt, så det såg ut som jag vecko städat ? Nu var det hög tid att åka och göra alla ärenden.

Dom där fördömda garderoberna vi aldrig beställt . Nu måste vi göra något . Tog en sväng på Beijers ,kollade en stund med 3 st säljare sittande 3 meter bort vid sina bord , som var fullt upptagna med varann. Vi inte visste ju inte vad vi ville ha, så det kändes jäkligt dumt att gå fram och fråga om hjälp? Det var ingen som tog notis om oss , trots vi kollade, mätte och öppnade varje garderob . Det var ingen mening att stå där längre så vi plockade med oss ett exemplar till av Mirro katalogen. Nu har vi 3 st .

På väg upp på Coop , kom jag på att Kvik fanns på Mariedal . Vi åkte dit . Dom som sålt Kvik hade KK . Brevid låg hyllcenter så vi gick in. Där inne fanns Anki, som genast var till vår hjälp. jag förklarade färg i sovrummet . Och vips hade hon hjälpt oss med dörrar. När vi sa hur vi hade det med kläder så ritade hon snabbt upp hur det kunde se ut , det var perfekt . Vi åkte och handlade . Visste som vanligt inte vad vi skulle ha som middag. På väg in sa jag bara , ska vi äta paj ? Ja , det blev det och hur god som helst blev den, utan planering . På vägen hem från Coop hämtade vi offerten, allt fanns med , till minsta skruv. Vi behövde inte tänka på något ! Åkte hem och mätte det sista och nu är allt beställt .

Priset blev lägre än dom tidigare företagen vi kollat ,
men nog dyrt för att vara en garderob.

Förstår fortfarande inte ,
hur i sjutton det kan kosta skjortan mot vanliga standard garderober ?

Inga kommentarer: