Totalt antal besökare

tisdag 20 januari 2009

Är jag känslig idag eller bara trött ....

Ibland när jag har tid över letar jag nya intressanta bloggar i bloggportalen. Diagnosen cp skadad är av naturliga orsaker intressant för mig så jag tänkte hitta en blogg som skriver om detta .
bloggportalens sökruta skrev jag in ordet CP, och fick upp 8180 träffar och efter mitt inlägg blir det ännu en till träff.

Scrollande en stund och inte någon har ordet med i det sammanhang det betyder:
- " Min dator är så jävla cp" , " Undrar om min kompis och jag är normala eller cp" "Hoppas ni alla mår bra en cp-söndag som denna","Jag tyckte jag såg fel, att jag hade CP i ögonen"" idag träffade jag en sån där jäkla cp mamma " osv , osv.

Blir så trött och less på vuxna människor som använder ord dom inte förstår. CP= Cerebral pares
har helt andra symptom och funktionsnedsättningar än dom som beskrivs ovan. Kanske jag är trött eller bara extra känslig idag som reagerar .

Vilket fall som helst så orkade jag inte leta längre efter en intressant blogg som säkert finns bland 8180 träffar pga bloggares brist på ordkunskap !

2 kommentarer:

Mia sa...

Hej Vännen,näe du har
helt rätt, de använder ordet
i helt fel sammanhang :0(
Tänk att du inte kunde hitta
en seriös blogg,helt otroligt och
meningen är väl inte att det ska till en si så där några hudra bloggar innan det blir träff!!??.... Kramar

cpmamman sa...

Visst är det förjävligt ;( MAn får försöka bli lite avtrubbad. Tyvärr!

/ En mamma til cp-skadad flicka