Totalt antal besökare

tisdag 11 november 2008

Vilket virrvarr !

Allt är tyst och lugnt ikväll. Alla sover utom jag . Det tar på att leva i stort kollektiv. Vi är som mest 13 st här på kvällarna och 5 hundar.

I morse när Pernilla , Matte och tvillingarna åkt iväg för att Alvin skulle få sin fot opererad, så skulle jag göra morgon med 3 små damer. Det första fatala missen jag gjorde var, att missa att Matilda måste på toan direkt hon vaknar Hon kommer därför spatserande, viftande med en blöt pyjamas byxa. Jag fråga vad som hänt ? - Pissa i hallen.

Tidig morgon , innan alla vaknat till, Matilda sover än !

Kom ut i hallen där deras 3 hundar sov. Blött av små fötter och hundtassar . Snabbt skura och sen in med henne i duschen . Tog sen på henne Emmas trosor, vilket var det fatala misstaget nr 2. hur ser man skillnad när alla ser likadana ut ? Men Emma och Elina informerade allt moster vilket fel hon gjort med trosorna.

Coolt lugna hundar , vad går dessa på ?

Det drog ut på tiden på lassa och jag insåg att alla hundar måste ut. Tänk om ni kunde sett oss, 3 små tjejer och 5 hundar rastades . Ett enda virrvarr ? Vilken syn. Men flickorna och hundarna tyckte det var kul . Och det märktes vem som var matte. Dom lydde småtjejerna mer än mig. Där åkte mitt självförtroende i hundpsykologi.
Två gladskitar trots tuff dag.
AlvaAlvin


Alvins operation gick jättebra . Så bra att dom inte behövde sova över på avdelningen utan komma hit hem och sova. Är allt bra inatt och imorgon kan dom åka direkt hem till Vilhelmina. Tjejerna vill inte åka , dom vill stanna , dom tycker det är kul att vara här. Känns jättebra att dom trivs. Hanna har hjälpt dom göra 2 filmer. Dom är riktiga teaterapor. Vet inte om dom har manus eller om dom improviserar.

Roliga blev filmerna iallafall.
Och vilket minne för framtiden.
kan ju bli värda mycket pengar om någon av dom skull bli kända i framtiden
Vem vet , jag kanske sitter på en framtida guldgruva.

Inga kommentarer: