Totalt antal besökare

måndag 17 november 2008

Blir det jul utan gran ?

Alla män i familjen är ense om att vi inte kommer hinna fixa jul i år . Flytten lär gå dagarna kring jul och dom menar att vi inte ska prioritera julpynt . Sen har dom hotat med att alla julsaker kommer vara inkastade långt in i det nya förrådet . Det går vi tjejer inte med på. Dom borde veta bättre, dom borde känna mig bättre.

Jag har bestämt mig att i hemlighet gömma lådan med julgranskulor , glitter , tomtar och det stora stora avlånga paketet . Julgranen ! Har bara ett problem , vi har två avlånga paket i förrådet. I den ena ligger den där dyra och fina påkostade plastgranen , i det andra ligger den billiga skiten ! kom inte och säg att det bara är att öppna lådan och kika efter. Jag har provat förrut och inte sett skillnad förrän man vecklar ut den .Jag har nog två problem. Dom ligger längst in i förrådet, och högst upp på den där hyllan som jag aldrig når till . Och innan jag når hyllan så måste jag passera allt vi har hivat in . Just nu är det världens oordning i förrådet. Resväskor , madrasser, möbler och den där jättelådan för TV , som ingen kan förstå varför jag måste ha kvar ! Ja, men det står på kartongen att TV vid förflyttning ska fraktas i denna låda. Och nu ska den snart förflyttas , så då är det ju bra att jag sparat den.

Någonting slog mig plötsligt, kulorna i lådan är blåa ! Jag har bestämt mig för att inte ha blått längre , så det gör inget om jag inte får tag i lådan. Men granen , måste gömma granen annars blir det ingen jul och jul ska jag ha , oavsett om jag ska bära granen till trattgränd.

Sen kan vi sitta bland alla flyttlådor på julafton
och se julgranen tindra med nya kulor och glitter.
För då kommer julen och då är det jul .
Och Tomten kommer också , det vet jag ,
för vi har senaste åren haft en permotomte och hon är pålitlig !

Inga kommentarer: