Totalt antal besökare

måndag 24 november 2008

Äntligen hemma !

Hemma på känd mark . Trött, tom och utan energi. Hela helgen har varit spännande och intressant . Spännande möten med intressanta människor. God mat, gott sällskap, sena kvällar, tidiga mornar!
Sophie och Elin , Konferansmiddag.
Arne , Britt-Inger
Lördagskvällens efterätt ! God ! God söndagslunch ! Lamm !
Vegetariska alternativet !

Viktiga frågor har lyfts upp och förhoppningsvis fortsätter dom diskuteras så politikerna tar in det i sina huvuden när dom nya besluten ska framöver. Av dessa dagar är jag iallafall tömd på allt innehåll. Att man kan bli så trött , men det är bara att ladda batterierna och se framåt.

Igår var det svårt att se framåt, man såg ingenting . Det blåste och stormade när vi skulle ta oss till Arlanda på eftermiddagen. Vid in checkingen såg vi på tavlan att alla flyg som skulle ha lyfts på eftermiddagen var försenade 30 min - 2,5 timme . Fanns också en och annan flight som var inställd. Vi började förstå att det kanske inte skulle räcka med att vi skulle bli försenade hem, bäst var nog att även ställa in sig på att vi kommer kanske inte hem ikväll över huvudtaget.

Sophie och Elin skulle flyga 22,10 med SAS. Jag, Britt-Inger och Mika , flög med Norwegian , som skulle lyfta 21,15.

22,40 Lyfte vårt flyg, efter att ruckats sig lös. ( hjulen hade frusit fast ) Detta märkte dock inte jag , för jag sov ! men Britt-Inger höll koll att allt löpte normalt efter omständigheter i vädret.
vid landingen vaknade jag dock , det gick inte lika mjukt och smärtfritt som man är van.

Men jag är djup imponerad. Som det stormade får man vara glad att man kunde sätta fötterna på Umeås flygplats , 23,50.

I taxin hem ringde jag sophie , såg nämligen i ankomsthallen att det flyget inte hade lyft. Mycket riktigt , dom var kvar med en ny starttid , beräknas landa Umeå 03,00. Men under vårt korta samtal ändrades gaten till en helt annan stad. Och Sophies SAS plan hade fortfarande inte kommit till Arlanda.
Om Hon och Elin fortfarande är kvar i Stockholm och var deras flyg är det är fortfarande oklart i denna skrivande stund. " Men hon Och Elin , kom inte hem ikväll " , Som jag, Britt-Inger och Mika !

Inga kommentarer: