Totalt antal besökare

tisdag 4 november 2008

Har omedvetet fastnat vid TV


Just nu reklam på 5:an . Skulle lägga mig, behöver det ! Trött ! Men då hann Filip och Fredriks program "Racet till Vita Huset - Filips & Fredriks valvaka . Vet inte varför jag ser det, med tanke på hur dåligt insatt jag är i USA-Valet.

Visst jag har läst morgontidningens överskrifter men mer är det inte. Jag har inte haft någon åsikt om vem som ska vinna , någon kommer att vinna och det märks i tidningar och nyheterna imorgon, vem det blev.

Vad är det för fel , jag tycker ju jag är ganska uppdaterad och följer med i världen. Okey, erkänner att det kanske är i min värld , något begränsad !
Nu är jag plötsligt intresserad, och på mindre än en timme har jag tagit sida. Jag håller nu starkt på Barack ObamaJoe Biden. Hoppas han vinner !!


Varför vill jag det ? Jag vet inte ?
Det har inte framkommit i programmet än, varför han är bra !
Jag är nog hjärntvättad, hypnotiserad.

Hans namn har nämnts i programmet oavbrutet under denna
timma !
Det är det enda namnet jag har hört !

Förresten vad heter den andra snubben ?

Älskar USA, men allt är så stort, kan vara svårt att greppa
Även detta valet är stort, men det klarnar nog så småningom .

1 kommentar:

Pernilla sa...

Ja det blev Obama som tog hem det. Ska bli intressant att följa utvecklingen.

Jag var inte heller särskilt insatt i själva valet. Man orkar lixom inte höra om det när det tjatas hela tiden, så då stänger man av öronen.

Kram