Totalt antal besökare

torsdag 6 november 2008

Hör inte ,ser inte,kan ej längre läsa siffror

Var in på internetbanken för att betala min nya talbok som kommit ! Kisade med ett halv öga på fondkontot. Går aldrig in på kontot för att se hur mycket fonderna fallit , vill inte se . På morgonen när jag läser VK , bläddrar jag snabbt förbi ekonomi sidorna, Vill inte se ....

När kommer det vända ? Jag förtränger allt , låtsas som om inget hänt . För vad kan man göra ?
Som den kloka Sally alltid sa, går ej bromsa i en uppförsbacke !Har man satsat när allt var bra, får man allt bita i det sura äpplet och stå sitt kast . Nu är det försent att göra något .
Nu gäller det att vara lugn och bara vänta, vänta. Kanske vänder det snart , det måste det göra.
Vi är många som väntar på att finanskrisen vänder.

Innan det blåser åt rätt håll får man väl tänka på annat . Det finns ju det som är värre ! Under tiden bjuder jag på en kort reklamfilm .

Inga kommentarer: