Totalt antal besökare

onsdag 19 november 2008

Det är en konst att få konsten att hålla livet ut !

Vet inte hur många gånger i mitt liv som jag ändrat stil, på kläder, färger, inredning, möblering. Visserligen blir det mer och mer sällan. Blått har i över 10 år varit min favoritfärg när det gäller inredning. Den färgen har jag nu kasserat i planeringen av vår nya lägenhet.

Hur är det då med konst ? En vacker , värdefull tavla måste väl ändå hålla livet ut. Finns ju dom som lägger miljontals kronor på konst , antikviteter av alla slag . Det ska ju vara en god investering för framtiden och anses vara status att ha fin DYR konst eller någon annan prydnad som smyckar ens hem.Nu TROR inte jag att vi är i ägande av någon dyrgrip men dessa 2 tavlor har prytt vårt hem i många år. Bara bytt boende några ggr. Det jag vet om tavlorna är att det är äkta oljemålningar , Inga kopior . Men där slutar historien om tavlorna .
Nu har en tanke dykt upp, jag vill inte ha dom på väggen längre . Just nu så känns det som dom inte platsar in. Var gör man med dom då ? Det kan ju vara så att dom har ett värde ,om inte miljontals kronor, så kanske några miljoner . Dom är för stora för att rymmas i kistan med allt man ska ha kvar men inte vill se se !

Är det någon som har en idé ?
Vad gör man med sånt man inte vill se men inte kan kasta !?
Eller man ändrar sig igen ,och åter vill att väggen ska prydas ?

2 kommentarer:

Mia sa...

Det är klart att ni måste spara tavlorna - till er blivande lilla stuga :0) !!!!!!

Mia sa...

...menar till en framtida stuga.....jag vet att du drömmer om en liten mysig stuga vid havet.....