Totalt antal besökare

fredag 28 november 2008

Kommer alltid en ny dag !

Efter en jobbig dag kommer alltid en morgondag. Igår var det jobbigt , med många tankar och minnen.
Idag har dagen bara försvunnit med många måsten och hinner inte. Vi var på banken och skrev kontrakt och fixa alla papper på lånen.

Varit och köpt golv och tapeter till det rummet som är mest akut , Daniellas rum. Hjälpmedelcentralen ska installera lyften och flytta sängen framöver, så det gäller ,att allt är klart !
Fy faan , vad jobbigt det är att åka runt på alla bygg affärer. 5 timmar och valet till ett rum är
klart !
Så svårt att välja ?? Kommer jag att orka ? Alla val ? Tacka vet jag klädbutiker .
Denna tapet hann min son välja i sin lägenhet före mig, så just nu finns inget självklart val kvar ! DET ÄR SÅ SVÅRT

Familjen äger nu 2 st lägenheter. En på 203 kvadrat och en på 118. ( dock bara december )
Nu kan vi ösa ur oss allt, det vi retar oss på, behöver inte bekymra oss över hur vi ska bli sams. Ikväll hade vi en livlig diskussion . Sönerna mot mig , som vanligt när vi har olika åsikter .Snabbt och lustigt, hotade jag med att jag minsann kan fira jul här, i den gamla lägenheten. Jag behöver bara TV i köket kvar och en stol , sen kan dom fira i den andra.

Vilken jul dom kommer att få, ingen av dom ser till att allt är fixat ! Jag kommer att sitta med min Julgran, mat och TV och sjunga du helga natt ! Sen kan dom sitta och tycka synd om varann !!

Imorgon är en annan dag, då åker Daniella, jag ,Susanna, Sara, Utomläns !
Till PITEÅ !
Tack för 2 vilodagar från allt !!

Inga kommentarer: