Totalt antal besökare

måndag 17 november 2008

Min hjärna är normalt utvecklad !

Gamm Sara,Tjocksara, Snygg Sara, Daniellas assistent , ( kärt barn har många namn ; Beroende på hennes tillstånd byter hon namn. Ej gravid -Snygg Sara , Gravid- Tjock Sara , flera Saror anställd , Gamm Sara . )

Hon skickade denna bild med frågan : FINN KAFFE MANNEN !! En finurlig bild . Jag kan tala om att första sekunderna såg jag inget alls , sen klarnade det ,och vips , insåg jag att min hjärna är normalt utvecklad !!


> Läs texten innan ni tittar på bilden
>
> En man gömmer sig bland kaffebönorna.
> Den tid du behöver för att hitta honom beror på hur din högra hjärnhalva fungerar.
> Kolla uret innan du börjar leta!
>
> Läkare har konstaterat att om du finner mannen inom 3 sekunder är din högra hjärnhalva bättre utvecklad än de flesta.
> Om du finner mannen mellan 3 sekunder och 1 minut är hjärnhalvan utvecklad normalt.
> Om det tar mellan 1 minut och 3 minuter så fungerar din hjärnhalva slött och lider brist på proteiner.
> Om det tar längre tid än 3 minuter behöver din högra hjärnhalva testas igen, och igen, och igen, och igen!!
>
> OCH JA, mannen finns verkligen bland kaffebönorna!





Att jag sen börjar att fundera?
, varför tusan ligger det en man i bönorna ?

Det står inget om man är extra intelligent då ??
Jag tror iallafall att vi mer välbegåvade tänker ett steg längre ,
Vi nöjer oss inte med vetskapen att han ligger i bönorna ! eller ?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ops!!! Hann inte ens börja titta förrän Putte såg kaffemannen, hans hjärna räknas inte!!! :)

Mia sa...

Mig tog det typ 3 minuter att hitta honom, gömd bland alla små
bönor...... troddde att det skulle
vara en större man ...... att bönorna tillsammans skulle bilda en
manskropp eller ansikte.... ack så fel jag hade .det var bara den lilla lilla mannen..........

Ylva sa...

Hmm..tog ca 2 sekunder för mig att hitta honom. De va rackarn :)

Anonym sa...

För mig tog de ungefär 10 sekunder :D