Totalt antal besökare

fredag 19 september 2008

Singing Bee !

Flygfoto över SALA

För mig tillbaka till 70-80 talet ! 70-80 talet för mig tillbaka till tonåren ! Tonåren för mig tillbaka till Sala !

Sala min hemstad , där jag föddes och levde 17 år , inga band finns kvar idag , kommer jag någonsin åka dit igen? Minst 10 år sen jag var där !

Första kärleken , 2: a kärleken , osv. osv . osv

Han med stort H , han som fick oskulden , skit ,ont och inget skönt , inget att minnas. Fick ändå det heligaste , varför var det så svårt, -ung och dum ?

Pelle från Enköping, han som i snygg bil kom från ingenstans, jag blev galet kär,
Jag 15 , han 19 . Stannade ute hela natten ,ute i en bil , mamma skogstokig ... sket i det , drog till Enköping !
Träffades några månader , när han dök upp , från ingenstans , varsom helst i stan , hittade han mig ! var är han nu ??

Bästisarna Mita och Sussi , vad gör dom nu ? vi skulle ha kontakt , varför blev det ej så ? sist jag hörde något ! - dom finns kvar i stan !Jag och Mita i Rökrutan på Ekebyskolan i 8:an .

Började med hästar , bytte till moppe, åkte sen EPA, raggarbil , flyttade till norr , fortsatte med hästar .

Barnvakt hos grannar , Jerry och Lotta med lilla Jessica
Dom raggare , jag modefreak ! Fick följa med ut i deras raggar bil .
Blev en period , det enda popsnöret i stan i raggarbil .!!!
Idag lever dom olika familjeliv , skilda, men hört att Jerry har samma raggar stil , vad gör dom, var är dom?


Indianen från storstan, (Stockholm ) , fann varann på tåget mot Sala .. Blev kär igen , han rökte och luktade sött. Fattade inget, ? förrän någon sa -Hasch ! Pendlade ett tag , kär och galen men inget röka för mig . Klok ändå !

Varit hos honom en helg , ville dit igen ,Mamma sa nej- jag arg , ville bara dööö , han gjorde då slut, ville döö igen . vad gör han nu . Slutade han röka ? körde på mer ? lever han idag ?

Veckan efter, är kär igen , i stans hetaste kille , han lever ej , dog året därpå ....

-Ibland måste man minnas , - -minnas är bra , -minnen är tecken på att man lever , -lever, det gör jag idag !

Ta vara på här och nu, och vårda det du har !



Jag, Sussi och lilla , lilla syster yster Pernilla på Ålandsfärjan

1 kommentar:

Mia sa...

Samma här Marita, så många gamla kompisar jag har som bara är "borta idag". vad gör dom nu förtiden,bor,familj mm mm ??? Vi hade trots allt en tid tillsammans och många roliga minnen! MEN jag har faktisgt hittat igen några via Facebook,kul!
Tack Facebook för att du finns :0)