Totalt antal besökare

tisdag 23 september 2008

Hittat tillbaks till facebook

Åkte till jobbet jätte tidigt idag , Tänkte jag skulle jobba undan lite innan ett möte kl 8 som sen blev av bokat pga sjukdom . Det gjorde att jag hann jobba mina timmar och åka hem redan kl 13. När jag skulle tömma brevlådan hade jag 9 kataloger från Ballingslöv ?? Jag hade beställt 1 men fick 9 , är det någon som behöver ?? Kikade lite i katalogen men insåg att man måste ta över lägenheten innan man planerar renovering. Lite svårt att bedöma storlek på tvättställ, garderober efter en handritad ritning som inte är skalenlig .

Efter middagen satte jag mig vid datorn och loggade in mig på Facebook . varit inne på den 2-3 ggr dom senaste dagarna men innan dess var det månader sen . Jag har tidigare inte gillat den , tycker den är så plottrig , vilket den är och jag fattar inte allt på den . ( gör jag fortfarande inte )

Idag blev jag helt lyrisk över den . Hade jättekul , bläddrade mellan vänner , gamla jobbarkompisar, och Kusin i Houston med fru . Kul att se kort från deras liv.

Nej , tacka vet jag Facebook , där bläddrar man runt bland dom man känner , många som man sällan har kontakt med annars.

Hann även söka efter gamla bekanta. Hittade inga. Jag kanske inte har några heller ??

Massa plus för den sidan och jag ratar helt Tagged. Tyckte Tagged var lättare att ändra och trixa och inte lika plottrig, men det enda som droppar in där är massa skitmailhotmailen . " Somebody clicked YES on you...‏" eller .......sent you a message...‏"!

Det är rena rama raggnings sajten , som sträcker sig runt hela världen . 10-50 mail per dag raderas från mr humbug från landet här och mr humbug från landet där !!
Till vilken mening då ?

4 kommentarer:

Pernilla sa...

HAHA!! Jag är oxå i Facebook träsket. Från början gillade jag det inte alls.. men nu tycker jag det är helt ok. Man har ju hittat gamla vänner som man absolut inte skulle hittat om inte Facebook fanns :)

Kram

Ylva sa...

Tagged? Har jag aldrig hört talas om, men det verkar ju vara lika bra:)

Har samma erfarenhet av att söka gamla bekanta på facebook. Hittar inga. Men min teori är att vi kanske inte är så många i "våran ålder" som har facebook, ändå.

//Ylva

Maritasblogg sa...

Teorin om " våran ålder " kan nog stämma , jag hittar bara vänner genom mina gamla facebooks vänner , inga nya ??

Passa er alla för Tagged , mail kommer hela dagarna med Hi, you look sexy , amin fr Urganda , hi like to now you, Achmed , turkey osv osv ,
Innan man läser normala mail får man sitta och rensa massor ..

Får inte ett mail från någon man känner som vill ha kontakt ..
// Kram

Pernilla sa...

Men jag har ju lagt till dej som kontakt?? har du rensat bort det oxå *haha*

Kram