Totalt antal besökare

onsdag 10 september 2008

BIG BANG


Hanna
Jag var tvungen att gå ut på nätet i reklamen av Idol för att kolla vad som hänt. Har man en 14-åring i huset som antingen pratar oavbrutet så man tappar en hel del vad hon säger ( öronen stängs liksom av ) eller som idag: Säger massa konstiga ord som saknar mening , för det är inga meningar .
Vid middagen berättade hon att :
-Någon har återskapat Big Bang !
-Ett svart hål .
-Det var någonstans i Schweiz, man har återskapat en maskin som gör att jorden skulle gå under i dag 15.00 .
-Inget hände !
Sen kom inget mer ur henne. Förlåt Hanna , men ibland hänger jag inte med dig i dina utlägg och funderingar . Kan vara att vi spelar ibland i olika divisioner. Älskar dig ändå , -TYP !
Nu har jag läst på , finns på nätet , begriper lite mer -TYP !
Ps Tack för en underbart god Nudelsoppa ! Du är en jäkel på att laga mat ! Som du säger - du äger !

4 kommentarer:

Monizz sa...

Verkar vara ett samtalsämne som florerat bland våra tonåringar. Var inte stort mycket bättre hos oss för jag hade en trettonåring (ja, ingen kund alltså, utan sonen *flin*) som kom instapplande på butiken på lunchrasten idag och sa nåt istil med: -tänkte jag skulle komma in och ta en kram, för efter kl.13 idag så sugs jorden in i ett stort svart hål, å sen e de ju försent... öööhhh, gissa om mor såg något frågande ut. MEN efter att ha blivit lite uppdaterad på nätet, så förstod ju även jag, ja till o med jag *hehe*
Kram på er!

Maritasblogg sa...

Tack ! Känner djup gemenskap med dig .. Man är alltså inte ensam med att ibland ha tomt mellan axlarna i våra tonåringars sällskap !! Skrattade gott åt din kommentar !

Kram

Sara sa...

Va fin hon är, din Hanna... och 14 år... vart tar tiden vägen..? =/

Maritasblogg sa...

Ja, vad tog tiden vägen, Hon blir äldre och äldre men vi ser ut som vi gjorde som för 20 år sen :-)

Kram