Totalt antal besökare

fredag 5 september 2008

6 årig telefonförsäljare !


Pratade med min syster igår på dagen och hon berättade att jultidningar har skickats ut i brevlådan. Mina syskonbarn Julia och Emma sålde även i fjol och tänker göra det i år igen. - Redan nu ! Det blir tidigare och tidigare för varje år ! Snart startar väl försäljningen innan sommaren. Jag lovade att jag skulle förmedla det till alla mina nära och kära att vi skulle köpa .

På kvällskvisten ringde telefon , Det var Emma 6år .
- Hej moster , vill du köpa jultidningar av mig och Julia .
- Ja , absolut . Vad duktig du är som ringer och frågar, så moster kan säga till dom som ringer på mosters dörr att jag köper av er .
- Ska ni ut och sälja nu, frågade jag ?
- Ja, jag gör ju det NU! - Jag ska ringa till alla jag känner ikväll !

Dumt av mig att inte fatta det. Detta är ju dagen sätt att sälja , via telefon . Slut med att springa runt gårdar och hus , man säljer in varan smidigt och snabbt via telefon. Och vem kan neka en 6-årig telefonförsäljare !

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Oj, vilket sinne för affärer!!
Visste du vilka tidningar du vill ha då, eller bestämde hon? *haha*

Jag fick oxå hem det där i brevlådan igår, men mina barn har faktiskt aldrig varit intresserade av att gå runt och sälja. Kanske ändrar dom sej iår, vi får se.

Kram

Monizz sa...

Kanske är det nya greppet som även jag borde införa...sälja hälsokost på telefon. Nåja...jag har väl ålder emot mig isf...är ju inte precis 6 år längre *hrmmm*. Men från en nyfiken, när blir det flytt av då??, o var ligger bostaden?

Osså apropå Cambrige...jag har ju smakat det mesta i liknande preparat, o säger då bara det, om du tycker att CB smakar skit. DÅ skulle du smakat några av de andra, BLÄSCH o URK. Själv tycker jag CB är riktigt OK...Men det kanske säger mer om mina smaklökar än om produkten *fniss*
Kramis, hälsa alla.