Totalt antal besökare

tisdag 28 oktober 2008

Måla aldrig fan på väggen !

Tänk positivt , med rätt attityd kommer man mycket längre. Efter att inatt haft dom gamla skenorna så tror vi på att det var dom nya skenorna som gjort ont ! Daniella har haft sina skenor hela natten. Kicki, hennes arbetsterapeut var här på morgonen och bokade en ny tid för korrigering av skenor. Hon trodde att skenorna inte var bra men även att botoxen inte håller lika länge. Några veckor till tror, iallafall vi .

Ikväll är det Rosa bandet , vi alla sitter framför tv och stöttar denna kampanj. Jag har ringt på tjejernas nummer och även ringt på bilen. Ifjol vid denna tiden var jag på undersökning av brösten pga att jag hittat en knöl . Även denna gång "målade jag inte fan på väggen "men jag var rädd !

Mamografi, tog prov ur knölen, lång väntan på svar. Många tankar och funderingar strömmade igenom huvudet. Nu var jag inte en av dom 7000 kvinnor som får beskedet bröstcancer. Jag var den som med lättat hjärta kunde lägga all oro bakom mig.

Det gör inte rädslan för att få det mindre.
En ny knöl som jag missar pga jag fixeras av
den andra knölen som inte var cancer?
Vem som helst kan drabbas,
så stöd kampen mot Bröstcancer.
Ikväll går mina tankar till alla som drabbats .
Jag tackar forskningen, att fler och fler
överlever.

Inga kommentarer: