Totalt antal besökare

tisdag 21 oktober 2008

Metallica biljetter kan vara värdelösa !

Ja, men är det ett löfte eller bara ett tomt hot ! Hade inte alls tänkt att engagera mig mer, trodde att jag uttömt mina åsikter om Metallica biljetter när jag igår skrev , om min frustation över att mina barn blev utan biljetter. Hade accepterat detta faktum.

Sen när man sitter och läser Aftonbladet och Expressen på nätet ser man att hela försäljningen är ett spel för galleriet. Dom flesta biljetterna har gått åt till oseriösa ockrare som bara har ett syfte , att tjäna så mycket pengar som helst .

Man har tydligen försökt göra åtgärder under en lång period för att komma över detta problem men tydligen inte lyckats. Läste om ett ATG- ombud som stod i butiken 1 timme innan butiken öppnade och bara matade ut biljetter .
http://aftonbladet.se/nojesliv/musik/article3583666.ab

Sen stod det i Expressen att biljetter som säljs vidare till högre priser är inte olagligt men om man köper biljetter systematiskt via Ticnet och sedan säljer dem vidare för att tjäna pengar riskera att bli sittande med ogiltiga biljetter. Är det ett löfte eller bara tomt hot ?
http://www.expressen.se/1.571680
Prövade bara av ren nyfikenhet om det ligger ute mycket till försäljning och hittade hur mycket biljetter ute som helst. Bla :

Jag har ingen erfarenhet av försäljning av oseriösa ockrare, vet inte om detta är det , men det verkar ju lurt om dom har biljetter till salu idag och det ska vara slut, sen är ju priserna betydligt högre än dom priser som var på Ticnet !

Nu vet jag att detta är en omöjlig , rent önsketänkande från mig, men, vore det inte härligt om:
Alla ni som blev utan biljetter , skiter i att lägga 1500-4000 kr på en biljett. Då sitter dom där med utlägg på tusentals biljetter som ej blir sålda ..........
Vem är det som blir blåst då ?

1 kommentar:

Monizz sa...

Tittar bara in och lämnar ett GRATTIS på namnsdagen! (när jag för en gångs skull lyckades se i almanackan när det precis var någon med ett "känt" namn) Kram, kram. Hälsa...
/Mona