Totalt antal besökare

fredag 24 oktober 2008

High school musical 3


Så äntligen var det dax för High school musical 3! För första gången kunde vi se den på Bio, då SF bestämt att även köra den med SV -tal . Idag hade den svenska versionen premiär . Tidigare filmer har vi på DVD och sett ett par ggr . 1 :an och 2:an har visats på bio med textat version . Daniella har bla en hjärn synskada och då medför det vissa svårigheter. Bla kan hon inte läsa , därför väljer vi endast svenska filmer eller dom med sv-tal.

Stressigt blev det helt i onödan, Ella var på "habben" och blev klar strax efter 15. Sara lastade snabbt in i bussen ,sen körde hon på mitt jobb där jag hoppade in. Strax efter 15,30 var vi på Bion.

Biljetterna skulle hämtas ut 15,30. platserna var kvar när vi kom fram till kassan. Hon i kassan kände igen oss och bad en av bio vaktmästaren, att vi behövde gå in lite före . Då berättade han att dom inte visste säkert om dom hade den sv versionen.

2 st versioner hade kommit och bägge skulle köras på salong 3 och 4 , vilken som var den svenska, visste dom inte , det kunde också kommit 2 textade. Fanns inget annat att göra än att ta sig in och bära ner allt till våra platser. 45 min försenat började filmen . DET VAR MED SV-TAL !! Lyckan var obeskrivlig för en viss person.

Något försenat tog vi oss hem för att äta god fredagsmiddag och sen se IDOL , som ikväll fängslade ,även mig. Det var ABBA tema ,och många växte i mina ögon. Jag har annars i denna säsong inte hittat någon som jag direkt tycker glänser. Det är olika från gång till gång. Ikväll lös det om flera av deltagarna. Kvällens favorit ikväll var i mina ögon Kevin . Han gav allt, bra röst, och bra scenframträdande.

Fredagar har allt, ledig. God mat ! Bra TV , uppe ,länge länge !!
I helgen kommer också musik från filmen ljuda
Daniella köpte naturligtvis skivan.
Gissa vem som kommer att lida i veckan, när skivan
spelas om och om igen ?
Han som gladligen gav sin biobiljett till mig idag ; ANTE
Ante är som jag , älskar bio !
Idag stod han över ?
Varför då ?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Snubblade in här via min goa vän Pernilla, Roxie & Diddi's matte.

Har snokat tillbaka lite i din blogg och läste att din dotter fått Botox. Jag har en brorson med spastisk dysplasi som är 2,5 år, och han har för några veckor sen fått sina första Botoxsprutor i låren. Och det är fantastiskt att se resultatet! Han är mycket mjukare nu :) Hade ingen aning om att botox kunde användas till annat än rynkiga kärringar.

Ha det gott!
Mvh Milla