Totalt antal besökare

torsdag 9 oktober 2008

Imorgon börjar min helg

Ja, då har man jobbat en vecka igen. Jag har ju flexjobb så jag har jobbat veckans timmar nu. Vi tänker börja att rensa lite i skrubbar och lådor imorgon. Skit kul ! Håll då tummarna för att jag inte hittar några lådor med gammalt skräp, kort från tiden i Dorotea . Hamnar en sån låda i mina händer blir jag sittade i timmar med att läsa , studera.

Jag är usel på att rensa , kan inte kasta saker , kan vara bra att ha . Viktigt att kunna erkänna en del av sina brister. Ärlighet varar längst. Men vuxna kanske inte är så ärliga som barn och fyllskallar !! Av dom får man alltid höra sanningen . På radion pratade man om man skulle vara ärlig med sin partner och tala om att den kanske hade gått upp i vikt . Där kan jag bara vara ärlig att säga. Här behöver ingen tala om det , det kan jag tala om helt själv. Utan att ta illa upp och bli ledsen. Min älskade systerdotter säger på ett annat sätt och få fram samma sak .
-Moster , du har samma degmage som mamma !
(Och jag har inte fött 6 barn på 8 år, endast 4 och det är 14 år sen sist )
Än är det nog ett tag tills man måste börja mäta på detta sättet !


Inga kommentarer: