Totalt antal besökare

torsdag 2 oktober 2008

BROKEN


Vad otroligt fåfäng jag kan vara. Sen är man ju som många andra , van att det ska vara på ett speciellt sätt, eller man ska se ut som man är van .

Nu har jag vant mig igen att ha långa naglar . En gick sönder och se, där syns tydligt små prinskorvar till fingrar . Så kan jag inte ha det . Tur i oturen hade jag gjort upp med snälla, duktiga Hanna , att träffas ikväll och hon skulle fylla mina naglar . Nu har vi suttit vid bordet i nästan 3 timmar och pratat om både det ena och det andra, medans hon tappert ha fixat alla naglar. Nu är dom som ny igen , klarar mig en månad till nästa gång (minst)

Fattar inte hur jag kunde vara utan naglarna ett helt år ! Tänk,kanske man kan ändra sig ibland. Igår gjorde jag det iallafall . En engångs händelse , men ändå. Jag , Marita , skänkte bort mina två biobiljetter till en förhandsvisning av Step Brothers . Mina söner fick dom . ( Nja, nu måste jag villigt erkänna att det var inte riktigt min typ av film , lite för nördig.) Kan vara förklaringen till att jag , som älskar bio , inte ville gå . Nu blev ialla fall du, Mia, förvånad !

Snygga igen , minst en månad till , En nöjd Marita !

4 kommentarer:

Mia sa...

Se så tjusigt det blev !! Jag önskar jag hade råd att få så fina naglar jag med :0(
Om jag hade pengar (o fick leva som en Hollywood fru) då skulle jag
gå till frissan, göra naglar, träna
min kropp och hålla mig i trim,resa, fika och äta lunch med mina vänner dagarna i ända! Tänk villket liv vännen!

Ja Marita, kanske vi ska se ngn bio framöver??

Puss och kram och njut av helgen!

Pernilla sa...

Ja, det blir som en drog det där *haha* Man kan inte vara utan dom när man väl börjat.. är precis likadan ;)

Kram

Ylva sa...

Så fint! Vill också ha såna där naglar, men det går nog inte ihop med vårdjobbet..synd.

Maritasblogg sa...

Otroligt nog funkar naglar även när man ger en hjälpande hand. Men i den offentliga vården är ju naglar tabu !! Jobbat 17 år inom vården , sen över 8 år i resebranchen . Nu är jag en av dom ser till att assistansen funkar i ett kooperativ . Är ordf. men nu även anställd på kontoret. Naglarna är aldrig i vägen. Dom är " ett" med mig. Man tror dom är i vägen men dom håller bättre än egna naglar // kram Kram