Totalt antal besökare

lördag 25 oktober 2008

Lugn Lördag !!

Denna lördag har varit lugn , men ändå har jag lyckats uträttat en hel del. Klädd i mjukisbrallor, tröja och osminkad har jag strosat omkring och rensat . Halva dagen har jag och Daniella varit i hennes rum , jag på sängen och hon i permon .

Vi har rensat i alla kassar och lådor som var fylld med skolmaterial från årskurs 1- 9, Gymnasiet, 1-4 . Vissa böcker ville hon spara och det var mest egna berättelser. Dom hade jag aldrig kunnat göra mig av med även om hon velat . Men det fanns mycket som bara legat i lådor och aldrig öppnats under alla år. Tror att det är ganska vanligt beteende hos en del. Fenomenet : " Kan inte kasta , måste spara, bra att ha "

När alla Daniellas saker var klara så var middagen klar. Idag var första lördagen på länge som jag inte varit involverad i maten. Gillar att laga mat på helgen så det gör jag så gärna men idag har Ella och jag haft fullt upp. Jonny har för första gången letat på nätet efter något nytt, och tilllagat Grekisk Kyckling

Grekisk Kyckling
Kanongott !!
Oliverna serverade vi brevid ,
vissa gillar inte dom svarta slemiga sakerna.
Till detta åt vi pasta och sallad .

3 kommentarer:

Anonym sa...

Yammie Yammie!!!! Ser gott ut! det ska jag testa. KRam på ER :)

Anonym sa...

Ja visst har man samlat på sig bra med "rat" under åren, vi har kört mångafulla släpvagnar på soptippen, mycket som man trodde var "bra å ha". Lycka till med flytten/Ingalill

Pernilla sa...

Åhhhh, va gott det ser ut!!! Jag är såååå hungrig. Har ju fått för mej att jag ska gå på cambridge nu i några veckor.. så jag drömmer om mat *haha*

Kram