Totalt antal besökare

tisdag 7 juli 2009

Snart ligger vi och slappar vid poolen !

Idag är det min första semester dag ! Börjar bra med spö regn ! Något positivt iallafall , jag får mycket gjort och behöver därför inte hålla på halva natten , som jag säkert gjort om det varit strålande sol ute. Behöver heller inte vattna rabatten , nu vattnar den liksom sig själv ! Hoppas för er skull som är hemma att vädret blir bättre . För min egna del önskar jag att det regnar lagom. Sönerna Jimmy och Andreas följer ju inte med så dom ansvarar för vårt hem , vet av erfarenhet att dom inte kommer ihåg blommorna ute så bra !

Alla stegen inför Thailands resan är är klara, Tog tag i det sista nu idag. Ringt och lagt undan pengar hos Forex. Allt är klart med rullstol och seating på SAS och Thai airways. Nu återstår endast att packa . Daniellas saker ligger utspridda på sängen i extra rummet så hennes saker har vi någorlunda koll på . Hanna har lagt beslag på stryk järnet så jag väntar ivrigt på att få ta över det . Vi stryker alla kläder innan vi åker , dumt och överarbetat tycker dom flesta . Lättare att packa, och roligare att ta på sig kläderna på resan , tycker jag!

Igår var det packning för hundarna som gällde , och göra dom fin. Dom åkte i morse till min syster med familj på semester. Jonny åkte iväg tidigt och jag gjorde ett tappert försök att säga hej då . Berättade för dom att det var 19 dagar tills vi ska ses igen,dom viftade glatt på svansen och sprang ut genom dörren till bilen !

Ikväll när Jonny var tillbaka frågade jag tusen frågor hur det gått. Dom var lika lycklig vid ankomsten till min syster som när dom skulle iväg i morse och märkte inte ens att han åkte hem utan dom. Znappy har hittat en kompis i syrrans ena hund Troja , dom har redan börjat hitta på hyss tillsammans och smygit iväg till grannen 300 m bort.

Gizmo har ju varit där förut när vi har varit på resande fot, så han är van att vara där. Han gick och tog en middagslur , halv lat som han är . Han brukar hålla igång när han är där, skulle inte förvåna mig om han är lite mer trimmad i hullet när vi hämtar dom.

Just nu är delade känslor ,
jag är glad att dom har det bra och inte kommer sakna oss ,
ledsen att min saknad inte verkar vara ömsesidig !

4 kommentarer:

Mia sa...

Jag kommer att sakna dig vännen !!!!!!!!!!!!!!!!!

Önskar er en underbart härlig semester !

Puss o Kram

Anonym sa...

Vovvarna kommer att vara jätteglada när ni kommer hem =o) Har du något koll på Koh Lanta?? vi ska dit i mars och hört olika saker... typ ingen shopping?!! då dör jag och bör boka om, vi var på Kao Lak sist och trivdes super bra... Några kommentarer?? Kramis Boel

Maritasblogg sa...

Hej Mia ! Kommer sakna dig också vännen !!// kram

Hej , kusse
Det händer ju mycket på turist fronten i Thailand så det kan ju ha ändrats. Gå in på Ving.se och sök Thailand, sen välj Koh lanta och läs resmåls guiden.
Men det som jag har lärt mig är att det är endast i norra koh Lanta några restauranger och butiker men allt släcks och stängs kl 22 . Vi har valt bort att åka dit av den anledningen. Nu var det väl 4 år sen min fd kollega var där , men då var det så !! Kommer aldrig bli som Kao Lak och Phuket , det vet jag iallafall // Kram

Pernilla sa...

Ha det nu så skoj på semestern!! Hoppas du kan blogga lite därifrån så vi får se att du lever :)
Själv åker jag till USA nästa vecka :D

Kramiz