Totalt antal besökare

söndag 5 juli 2009

Att ljuga kräver 100% närvaro ?

Söndagkväll och nu eftermiddag kom solen . Har suttit en stund ute i lä på terrassen och njutit av värmen. Det har varit varmt när man sitter skyddad av vinden. Visserligen var det igår jag bestämt att sola men man måste vara två för att det ska funka . Igår var solen på semester hela dagen så jag ändrade mina planer till idag.

Igår var jag även på media markt , där telefonen inköptes för att se om dom kunde hjälpa mig med att få den att fungera för mms och blogg. En snäll och tålmodig säljare hjälpte mig så gott han förmådde. Mms fungerar nu men bloggade fick jag ge upp. Han försökte så länge att jag var tvungen att ge upp , det var inte hans tålamod som svek utan mitt eget. Jag har säkert stått kvar till dom stängde om jag inte lagt ner allt.

Vi åkte på jakt istället på upp blåsbara nackkuddar. Vi har flera sådana med oss för Daniella. Dom tar ingen plats och är perfekt på flyget och i solstolen för att få henne i bekväm ställning. Hon har dom som stöd i sidorna och under huvud och ben. Utan dom fungerar det inte bra. Vi har en hel uppsättning kuddar men sen flytten har jag inte lyckats hitta åt dom, vet inte var jag stoppat undan dom. Nu ska vi försöka hitta ett ställe där som säljer dom så vi kan inhandla nya.
Efter jakt på ÖB, Rusta och macken hittade vi dom på Jula , så nu är den biten avklarad.

Igår kväll kom Ante, Susanne och Tobbe hit. Susanne och jag drack vin och så löste vi sommarkrysset med Daniella . Ingen vinst denna vecka heller ! Efter sommarkrysset spelade vi rapakalja tills vi inte orkade ljuga längre. Här vann inte någon av oss som drack vin,alla dom andra låg långt före oss . Det ligger lite sanning i talesättet, spriten in går vettet ut ! Vi var allfall inte helt övertygande i vårt försök till att ljuga oss till seger.

3 kommentarer:

Mia sa...

Ja ja, där ser man....Fast visst
e vi som vanligt, lika kloka o skärpta när vi drinkar vin tillsammans ??!!!..... Puss puss

LenaLustig sa...

ja´men halooo! Det var ju på Jula jag såg nackkuddarna,var ju där och sprang oxå :) Vilken tur ni fick tag på! Nu lär dom borttappade dyka upp som gubben i lådan! Nu ska jag och Madagen på Dollar, passar med lite shopping en regnig dag som denna (oh så stod det i mitt horoskop att jag skulle shoppa idag) :)

Madlar sa...

Nu rackarns jäklar har jag Firefox o ÄNTLIGEN kommer jag in på din blogg utan att omedelbart bli utkastad.