Totalt antal besökare

måndag 31 augusti 2009

Nu är det hög tid att förbereda sig för morgondagen...

Daniella sitter ny duschad i fåtöljen och ser första delen av den gamla klassikern " Svenska Hjärtan " Den delades ut gratis igår med aftonbladet och nu har väl det köptricket gått hem här. Nästa 3 avsnitt som släpps med tidningen kostar ju 59 kr , Dom vet hur dom ska göra för att få kunderna på kroken.

Jag ska plocka ihop lite saker för övernattning i en väska . Daniella ska opereras imorgon. Hon opererar sin högra arm för att sen om några månader göra den vänstra. Hand och plastikkirurgen byter plats på muskler och senor, dom som är för lång flyttas till den sidan som är för kort, på så sätt ska hon få en bättre handfunktion och inte sitta med armarna ut och sida och kunna köra sin permo bättre. Jag kan inte säga att vi är värst vidare nervösa inför detta. Det har blivit så mycket lasarett besök, sövningar och operationer genom året att man är så kall inför dessa. Nu blir det mer fråga hur och om det går att slippa övernatta , kan man inte få göra det över dagen och åka hem ?

Nu går det inte det i detta fall ,men vi har så gott om blivit lovade bara en övernattning, trots trevlig personal är sjukhuset så förbaskat tråkigt . Vi har laddat med MP3 och talbok och jag ska ladda min media spelare för min egen räkning så kan jag se några bra serie avsnitt jag missat.

Jag hann med en Bio tidigare ikväll . Jag och Sophie hade tidigare bestämt att se denna film men just innan började vi vela om vi inte skulle se en annan . Nu blev det denna ändå och med facit i hand så blir det att vi måste se den andra i ett annat tillfälle, den är nog bättre. Linje 1 2 3 Kapad är en lättsam actionfilm som gjorde att hjärnan kunde ta en paus i 1 1/2 tim. Man hängde med i handlingen utan problem. Om filmen var bra , ja den var väl Ok. Den behövs inte ses på bio , görs lika bra i tv rutan.


Bilden lånad av
Moviezine

3 kommentarer:

Madlar sa...

Ja, att sova kvar på sjukhus är ingen höjdare. Antingen på en saggig tältsäng, stenhård bäddsoffa men har man riktig tur blir det en hyfsad patientsäng. Lite lotteri, man vet aldrig om man vaknar död eller levande ;)

Anonym sa...

Lycka till!!Hoppas allt går bra,men jag gissar att hon får hemskt ont sen/kram till er

Madlar sa...

HALLÅ! Hur har det gåttt? Allt väl hoppas jag!