Totalt antal besökare

fredag 28 augusti 2009

Jag har väl inte missat mitt nöje i veckan !

I kväll på trean visas sagan om ringen . En av mina absolut favoritfilmer. Sagan filmerna är producerade av Peter Jackson . Han kommer nu i höst med en ny film District 9 , som jag gick och såg på förhandsvisningen i onsdags. Historien är så skruvad och overklig att man innan filmen tror att detta är en film man kan se och sen åka hem, utan att den lämnar annat än en förnöjd känsla över att man gått på Bio.

Under filmens gång får man otroliga verklighets känslor över hur dom svarta har behandlats genom tiderna. Att den vita rasen ska vara mer värd en en svart, gul ? Skillnaden i filmen är bara att dom svarta har bytts ut mot utomjordingar. Många tankar och känslor väcks och liten som jag är till växten krymper jag ännu mer ! Nu förstår jag varför den är 1:a på bio toppen !

I morse fick jag än en gång känna av hur det är att ha en verklig vän. Gick in på:
Mias blogg och vad ser jag där. Inlägget är helt tillägnat mig, och för en gång skull har hon hittat rätt i mitt hjärta vad som är bra musik och en bra låt. Annars har vi lite olika uppfattningar om detta. Men vad gör det , jag älskar henne ändå !

2 kommentarer:

Mia sa...

I Love You to vännen you know!!

Kramis !

Mina ord - min vardag sa...

har sett den ett antal gånger men den är likabra ändå kram