Totalt antal besökare

onsdag 5 augusti 2009

Så arg så jag kokar......................

Dagen började så bra, som man kan önska sig. Fixade och donade ute på gräsmattan med talbok, kudde och en fil tallrik. När jag mådde som bäst kom Hanna utrusande och berättade att hennes cykel var stulen. Någon hade under natten , morgonen tagit hennes nya cykel. Jag formligen kokade av ilska. Ilska över människors beteende, avsaknad av respekt för andra. Vissa saknar helt ett samvete, och ingen kontroll vad som är ditt eller mitt.

Eftermiddagen blev helt förstörd, jag hade ingen ro att ligga ute längre. Letade i pärmar efter kvitto, en polisanmälan måste ju göras. Till vilken nytta kan man sen undra, sist vi fick en ny cykel stulen , inköpt för 3500 kr var försäkringsbolagets uträkning efter självrisken 400 kr !

Jag tog en snabb dusch så ilskan kunde rinna av något , sen åkte jag ner på stan för att möta Sophie och Martina. Vi hade bestämt träff för att se Harry potter och sen gå och käka . Filmen var lite oväntat mot alla dom andra filmerna. Lite magi och en historia som man vill få se fortsättningen av lite snabbare än om ett år .

Jag passade även på att hämta ut förhandbiljetter till en romantisk komedi på tis 21.00. 6 st kunde jag hämta på våra guldkort. Jag lånade Antes och Ellas kort också, fast dom inte ska gå. Nu har jag raggat ihop några härliga tjejvänner för att få en mys kväll och se en riktig tjejfilm till veckan. Men en bra början på dagen och ett bra avslut kommer jag somna som en stock ikväll och känner att i det stora hela blev det ett väldigt bra dag idag ändå!

Inga kommentarer: