Totalt antal besökare

fredag 22 augusti 2008

TURKIET ” here we come ”


Sola och bada, dricka pina colada ! F-n , nu ljög jag, jag dricker ju inte det !

Ja , då bär det iväg igen på en veckas sol och bad semester I Turkland . Jag och min kära kusins fru Ingela ska ha en ensamvecka men sol, bad och avkoppling . Ska bli jättehärligt. Speciellt nu när det bara regnar här . Igår öste det ner 30 milliliter på 4 timmar ! Vi åker med mitt kära gamla Fritidsresor till ett mellanklass hotell i Alanya.


Tänk vad enkelt det är att åka helt själv , kanske det är därför jag inte plockat fram resväskan , men det är ju nästan ett dygn kvar och kvällen är lång. När vi åker allihopa packas det flera dagar innan och nu har jag inte ens börjat .

Hm behövs det så mycket? Det är ju varmt där 34-38 grader på dagen och 30 på kvällen just nu , så mycket olika variation på kläder behövs inte .Bikini , trosor, BH, några klänningar . Sen kan man ju shoppa !! Turkiet är ju en av världens bästa shoppingland när det gäller handla märkeskläder i kopior.

Det ska bli så skönt att bara få ligga på en solstol och lapa sol hela dagen , sen sitta med ett glas vin på balkongen för att sen gå ut att äta en god bit mat. Åh , vad billigt det blir när det ska betalas , bara för en person !

Nej , nu måste jag sluta om jag ska ta mig iväg imorgon . Flyget till Stockholm går 07.00 och jag har mycket kvar att göra. Undrar om allt är tvättat ? Har inte tänkt på att kolla det.

Blir nog inget uppdatering här förrän jag är tillbaka nästa söndag ,Brukar aldrig orka mig ut på nätet när jag är på resande fot . Hörs senare och då kommer det bilder och hur vi har haft det.

Ha det så bra alla mina bloggvänner !



2 kommentarer:

Pernilla sa...

Åhhhh, va härligt det ser ut!! Blir inte ett dugg (läs:JÄTTE) avis ;)

Tänk, en hel vecka med sol, det skulle jag oxå behöva då det bara regnar här nu för tiden. Shoppa inte ihjäl dej nu bara *fniss*

Ha det nu så jättebra och njuuuuut!!

Kram

Maritasblogg sa...

Tackar, det ska jag , men jag ska också sola , njuta för dig också !!!
Hörs när jag kommer hem .

Kram