Totalt antal besökare

lördag 16 augusti 2008

Ja må du leva !

Börjar bli gammal men ändå Ung i sinnet

Idag är det min födelsedag ! Hipp hipp Hurra ! Vaknade tidigt trots lagt mig sent . Badade mina Prinsar inatt . Det behövdes verkligen .

Jag själv känner inget speciellt med att bli ett år äldre men visst är det kul när någon säger Grattis . Speciellt kul är det när någon man inte förväntar sig kommer i håg . Igår MSN, min svägerska mig och hälsade Grattis i förskott , vi hade inte pratas vid på evigheter .

Imorse fick jag mail av min kompis i Dorotea , Hillevi , som önskade Grattis . Idag ringde min kära Kusinfamilj i Stockholm , Familjen Olle och Ingela med Barn , och önskade Grattis . Jag blev helt överväldigad över hur dom kommer ihåg mig , jag fyller ju inte ens jämt . Det sa jag ju också till Ingela !! Snabbt och intelligent som Ingela är, fick jag svaret .- Ja , men vi får ju mail om att du fyller år idag , kom ifrån Tagged...

Ja ha , där var svaret. Det är alltså det som händer när man hamnat i cybervärlden ! Hur dum får man vara , att man inte räknat ut det. Okey , då vet jag det, men det är ialla fall kul att någon säger Grattis även om dom blir påminda av att det är min födelsedag .



Idag kommer vi att grilla hela familjen, Sara och Ante , Jimmy kommer hit . Ska bli både gott och Roligt .
Partyt med mina kära vänner blev inställt igår , Lena skulle komma ner från Dorotea ganska tidigt med hennes sons flyttlass, nu blev dom sena så vi ställde in det. Har riktat in oss på ikväll istället . Hoppas inget annat händer ! Mer om det imorgon .


Lejonet (23:e juli- 22:e augusti)

Lejonet har länge varit en kraftfull symbol för människan. Tapperhet, mod och ädelhet förknippas gärna med lejonet, och dess forntida betydelse kan vi bara ana, till exempel som förebild till den Egyptiska sfinxen. Lejonet ser sig själv som ledaren och kräver att bli placerad i toppen, både socialt och arbetsmässigt.

Lejonet har ofta ett storslaget sätt, men uppskattas ändå då han är generös och varmhjärtad. Stoltheten och attityden kan dock ibland resultera i ett slösaktigt beteende. Stoltheten kan också göra det svårt för honom att ändra sig när han väl har fattat ett beslut eller skapat sig en uppfattning om något. När han råkar på motstånd eller blir attackerad så ger han inte vika en tum.

Element: eld Kvalitet: fast Polaritet: positiv
Nyckelord: Solen, skaparkraft, styrka, faderskap, kunglighet, mod, ledarförmåga, metallen guld och lördag.
Positiva karaktärsdrag: självhävdande, generös och ledartyp.
Negativa karaktärsdrag: arrogant och makthungrig.
Människokroppen: hjärta, rygg och hals.

Har ni några åsikter om detta ? Stämmer det på mig ?

3 kommentarer:

Pernilla sa...

GRATTIS på födelsedagen!!! Blev visst lite i efterskott.

Kram

Mia sa...

Vännen, åren visar inga spår på dig. Du är lika ung och vacker som alltid :0)

Massor av kramar!

Michaela Larsson sa...

GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!