Totalt antal besökare

tisdag 19 augusti 2008

PRISSKILLNADER !

Mina nya naglar gjorda i Fort Laduderdale , USA

Jag läste på min väns blogg hur arg hon var över prisskillnader Sverige-USA. Jag kan bara hålla med ! Men varför är det så ? Hur mycket läggs på priset här för samma vara ?

Jag passade på att göra naglar igen . Har haft långa tidigare men varit utan ett år . Överallt i runt om USA finns det Nagelstudios . I varje hörn av butiker finns dom. Jag gick in i en av dom och visst kunde dom göra naglar . Skulle ta 25 min . 25 min ? Jag blev fundersam vad för naglar jag skulle få på den korta tiden , här tar det minst 1 1/2-2 timmar att göra helt nya naglar. Priset : ca 40 dollar för Franska Akrylnaglar ( det var dom dyraste)

40 dollar är ca 240 kr och här kostar det 750-850 kr minst !

Det tog endast 25 min , han som gjorde dom var riktigt proffs och jag kan säga att på mina 6 år som jag tidigare har haft naglar var dessa dom mest perfekta ! Varför är det sån skillnad ?
Nu blir det ju väldigt dyrt att åka och fixa till dom där så jag får vackert acceptera att det är dyrare här än där om jag vill fortsätta vara fin !

Köpte även ettpar crocs för att ha hemma ( dom är så fula enligt min mening och jag har aldrig velat lägga 500-700 kr för ett par tofflor att ströva hemma med ) Priset för ett par exakta lika som här , äkta CROCS : 180 kr

Hanna köpte en Billa Bong klänning som är svindyr här , priset 240 kr .
Ja , denna stora prisskillnad gällde allt , Badshorts av märke , här 1100-1500 , där 250 kr , Skor 1200 här 200-250 kr där , Jeans 200 kr , ja listan kan göras oändligt lång , synd att det ligger så oändligt långt bort för annars skulle man åka och shoppa oftare.

Stod också i tidningen igår att man kan gå ner i vikt av att tillbringa tiden i Gallerier , istället för att bara shoppa ska man ta rulltrappan som går ner , men man springer upp , stretcha i skyltfönster och , bara gå fort runt runt . I Umeås små gallerier kan det inte minskas så många kilon, runt runt går man på 5 minuter. Men kanske om man bott i USA , där galleriorna rymmer 200-300 butiker !!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

JAAA, visst blir man arg över att det är så dyrt här hemma. Jag gillar ju att handla kläder som Billabong, Fox, Roxy m m.. men det kan man absolut inte göra här hemma. Hutlösa priser!!!

Håller med om att crocs är urfula..MEN jag har oxå inhandlat ett par såna i USA.. ett par rosa förstås ;)Dom är otroligt sköna, men jag använder dom endast hemma i byn *haha*

Läste oxå i tidningen igår om att "shopping walken" har kommit till Sverige. Jag såg det för några år sen i USA för första gången.. då funderade jag många gånger vad dom höll på med. Det var ett gäng tanter som gick i hela mallet och gick ut i varje hörn.. våning efter våning *haha*

Kram

Ps, fina naglar!!! Det är oxå en grej jag irriterar mej på var 3:e vecka när jag fixar mina.. meeen, det kostar att ligga på topp!!

Maritasblogg sa...

Ja man undrar vem som tar mellanskillanden !!! Dom stackarna som gör Crocsen I Taiwan och China etc får säkert inget

Kram