Totalt antal besökare

tisdag 12 augusti 2008

Bröllop 080809


Ja , då har vi alltså varit i Vilhelmina på Bröllop . Nja , vi missade väl själva Bröllopet . Kom insmygande i Kyrkan precis lagom att Bröllopsparet vände sig om och tågade ut. Dom sa ja, till varandra , det intygade dom övriga gästerna vi kände. Vi tyckte vi var ute i så god tid men då hade jag ju glömt att packa ner medicin till Daniella , så vi vände om . Hört att det var vägomläggning mellan Bjurholm och Fredrika så smarta som vi var ,valde vi att köra över Lycksele. Där var det vägomläggning !

Bröllopet startade kl 14.00 och 14.07 körde vi in i Vilhelmina. Vi fick iallafall se hur vackra dom var och nu skulle vi knäppa vackra bilder utanför Kyrkan. Hannas kamera var ju med och hon hade laddat den kvällen innan. Trodde vi ja, fanns inte någon ström alls i kameran. Jonny hade tydligen kollat på bilder efter att hon laddat den och glömt att stänga av kameran så nu var vi utan ström . ( Därför inga vackra bilder idag ) Hur kan allt hända på samma dag, vi skulle tydligen inte alls vara här !

Middagen och Festen var otroligt lyckad ialla fall . Kanon mat ! Bröllopdansen hade dom tränat på och koreograferat , så den var av högsta klass. Susanne , en kär vän till mig som var där började gråta , så vackert var det.

GRATTIS OCH LYCKA TILL PERNILLA & RICKARD MOLIN


Efter festen vid 24-tiden åkte vi hem till Syrran och Matte i Lövliden och sov . Vaknade vid 9 tiden och inväntade Prinsessorna på övervåningen . Vid 09.30 kom alla 4 trippande ner. Dom är helt underbara , vi kunde inte slita oss ifrån dom så vi blev kvar till 17.

Julia och Emma red iväg på hästarna till ängen så vi andra gick dit för att se dom rida. Julia på Blanda ( islandshäst ) Hon töltade, travade och galopperade barbacka och är 8 år ! Emma på sin shettis Java. Galopperade vilt över ängarna med så långa tyglar man kan ha . Hur törs dom små och hur törs mamma bara skratta och se på ! Men efter uppvisningen fick även jag erkänna att dom klarar det !

Värsta chocken kom nog när Elina körde Matilda på gräsmattan på den lilla fyrhjulingen , nu måste väl mamma sätta stopp !! Jo då, Pernilla ut på bron rasande !!! Var har ni hjälmarna ? Just, ja sa Elina , av fyrhjulingen och på med hjälmarna sen iväg igen.. Elina 4 och Matlida 2 !! Puh , ja nog får man vara med om mycket men vad ser man , dom klarar det också .

Ja nu har jag en helt annan bild av mina älskade syskonbarn , dom är inte så tafatta och små som jag trott . Inte undra på att dom tittar konstigt på mig varje gång jag har dom själv här i Umeå och förmanar dom hit och dit . Men dom är ju mina prinsessor och gör alltid som moster vill ! Åh , vad jag längtar efter dom..
PS. Matilda har slutat skaka nej på huvudet när jag frågar om hon är mosters prinsessa , hon säger nu JA !!! åh vad jag är lycklig nu .

Inga kommentarer: