Totalt antal besökare

måndag 15 december 2008

Julklappar, räkningar och samtal

Idag har jag semester, första dagen tills den 8 jan. Nu ska jag öka tempot för flytten och renoveringen. Men nu på förmiddagen har jag tagit paus. Vet ju inte när jag har Internet igång på det nya stället så jag har passat på att betala alla räkningar , gjort flyttanmälan , ringt samtal. Just nu sitter jag på köksgolvet och slår in julklappar.

Varje år är samma sak. Jag skriver upp varje sak och vad det har kostat till våra barn , sen räknar jag samman och ser om det är för ungefär samma summa. det är det aldrig ! Då gäller det att ge sig ut och hitta det allra sista så det bli någorlunda rättsvist. Barnen bryr sig aldrig men mitt egna samvete säger mig att man ska inte göra skillnad ! Undrar vad det beror på ? Har aldrig haft tid att spekulera i varför jag är så noga med detta. Måste ligga något dolt och undangömt minne i mitt förgångna Undrar om min syster eller bror har svaret ?

Känner att jag har inte tid att fundera så mycket mer om det detta år !
Kommer ett nytt år snart tar det då, har så mycket annat att göra .
Så jag gör som jag alltid gjort.
Är rättvis !

1 kommentar:

Mia sa...

Hej vännen!

Jag ser att ni har fullt upp och jag förstår att du räknar dagarna tills allt är över!

Jo visst ska vi på party till Mallan !! Det kommer att bli trevligt. Får se villket datum det blir.
Jag är just nu på Säljutb i Hindås, utanför Göteborg. Har ätit middag just nu på denna kursgård där vi alla bor. Tänkte kolla lite dator innan jag kryper till kojs.
Vi höres, kramar i massor!