Totalt antal besökare

tisdag 2 december 2008

Det är värt att slösa pengar på en kvinna !

Nu har jag fått förklaring till varför det är viktigt att ibland lägga pengar
på sig själv. Just nu i jultider tror jag att det är ännu mer viktigt att vi kvinnor tänker på det , om vi nu skulle ha tid att gå till frissan eller hitta den där
snygga tröjan, i stressade jultider .
Ja, vi behöver skämma bort oss själva .....

Jag gick efter gatan när jag blev tilltalad av en väldigt smutsig skabbig
och
hemlös kvinna, som tiggde om pengar till mat.
Jag öppnade börsen och tog ut hundra kronor och frågade:
- Om du får denna peng, kommer du att använda dem till vin i stället för
mat?
- Nej, jag har slutat dricka för flera år sedan, svarade kvinnan.
- Kommer du att använda dem till shopping i stället för mat? frågade jag.
- Nej, jag vill inte använda min tid till shopping. All min tid går till
att försöka hålla mig vid
liv, svarade kvinnan.
- Kommer du att använda dem för att gå till en frisör i stället för mat?
frågade jag.
- Är du inte klok, jag har inte varit hos frissan på 20 år, svarade
kvinnan.
- Ok, sade jag. Du får inte pengarna, jag vill att du istället följer med
mig
och min man ut på middag i kväll.
Den hemlösa kvinnan svarade chockad:,
- Tror du inte att din man kommer bli arg om jag gör det? Jag vet att jag
är smutsig och luktar förmodligen ganska illa.
Då svarade jag:
- Det är helt ok, det är viktigt för honom att se hur en kvinna ser ut när
hon slutat med shopping,
frisör och vin.

1 kommentar:

Pernilla sa...

HAHA!! Jaha.. det är så man ska göra alltså.

Kram