Totalt antal besökare

lördag 21 juni 2008

MIDSOMMARDAGEN 21/6

GOD MORGON , GOD EFTERMIDDAG ,GOD KVÄLL !!! Ja , så känns det , dagen har bara sprungit iväg och nu är det kväll .. Familjen kollar förbrillt i allas godispåsar .. Jonny har köpt karamellkungens godis från COOP ( undrar om man får reklamintäkter , läst att det står att man kan tjäna kosing på nätet ?? någon som vet hur ?? ) Hanna , och Ante har cyklat till godishuset .. Ni ska se vilka påsar dom kom hem med .. Jimmy hade fixat en påse via dom också .... Jag har bara en sort jag äter som jag aldrig blir less på .. MUSLITOPPAR , naturgodis.... Köper inget annat !!! Hur gott som helst .... Tror att det blir mycket muta och bytesköp vid tv ikväll !!!!
Dagen har varit lugn .. Kom i säng sent , 03.00 .. Vi spelade rappakalja igår ... Det var länge sen jag skrattade så gott... Jimmy var kanska packad och kunde varken läsa dom fejkade allternativen som dom rätta .. Det kom ord ur hans mun som varken vi eller svenska ordlistan kände till ... han kan konsten att sabba tävlinginrikade männsikor .... Nu är det tur att vi såg det roliga i allt .. Vi hade så KUL ....

Sov till 9 .00 var lite seg , förmiddagen kröp fram ... Vid 12 började det knorra i magen ... Fanns mycket gott att äta till lunch .. '
smälte sen maten ute vid solsängen lyssnande på Lisa Marklunds Livstid ... Fristående fortsättning på Nobels Testamente...

Jonny skulle ut och springa kring Nydala sjön på eftermiddagen ... Prinsarna skulle givitvis med .. Dom for på eftermiddagen , spåret är cirka 9 km så jag gissade att det skulle ta mer en än timme , pga , Jonny för tillfället är ganska otränad ... Tror det tog 15 min så var hundarna inne i huset ... Ingen skymt av Jonny ... Men bilarna stod hemma ... vad har hänt!!! Dom var så glada och icke trötta ....


Svaret kom med den något trötta mannen , herr johansson som kom efter ett tag svettig , efter att sprungit ensam utan hundar ... Han åkte till Nydala och började springa ... ganska snart ville inte Znappy vara med längre , han ville hem och vände om .. Då finns inga andra val än att vända om efter honom och köra honom hem ... Gizmo bestämde sig då också för att ta en lugn eftermiddag ute på altan med matte ... han vägrade att följa med ( har hänt förrut , inget konstigt , inte ofta det inträffar men det händer )

.. Jonny fick helt enkelt springa själv... (Börjar mer och mer fundera om dom tar efter mig ..... lat ibland och 110% ibland .... Vi är så lika !!! , jag älskar mina prinsar som riktigt avgudar sin matte så vi blir ett !!!)
Just nu är det godis som hägrar för alla. Daniellas kompis Sofia är här ikväll .. Dom ser för tillfället på en film men i jag hör att dom resonerar om vad som händer framöver.. Låter som dom röstar för Fotboll !!!

Okey ... Jag kommer alltså fira midsommardagens kväll i sovrummet med min påse muslitoppar och prinsarna .... då vet vi hur denna kväll slutar .... Det är lungt !!!! är ju inte första gången det händer när det är EM...

Inga kommentarer: