Totalt antal besökare

tisdag 22 juli 2008

HO HO!!! I´m back !!! *hihi*, tack Pernilla

Ella förbereder sig med solbränna inför resan

Ja, nu är jag tillbaka igen efter ett låångt uppehåll. Vi kom hem igår kväll efter 18 dagars semester i Florida . KUL Pernilla, att det är någon som saknat mig . Såg också att det är ett land som du också älskar .
Jag skrev inget innan resan , dels pga jag hade fullt upp med packning , boka bil , växla lite dollar. Sen har jag också sett för många deckare i mina dagar att jag trodde att vårt hem skulle invaderas av inbrotts tjuvar . Denna resan har inte varit som alla våra tidigare resor . Bokade flyg på nätet 2 veckor innan vi åkte . Vi kom på allt i all hast ( jobbar ju inte längre i resesbranschen , för på den tiden hade jag allt klart och bokat 9-12 mån innan resan . Tänk vad man förändras ) Vi hade 2 mål , Parker i Orlando och sol och bad . Vi bokade alltså flyg till Orlando och hem från Fort Lauderdale. När det var en vecka kvar hade jag så gott som allt klart, hotell 8 nätter orlando och 8 nätter Fort Lauderdale men ännu ingen bil .
Packar för fullt !!

Sökte överallt på nätet , ringde gamla kollegor både på Ving och Fritte men tyvärr ingen stor bil nog att rymma 6 personer, bagage och rullstol . Började nu ringa firmor direkt . Efter 4 bottennapp så kom jag någonstans i södra Europa på Auto erope . Yes , yes , we book a big car to you !!! Then ok , you got a email from us !!! Puh , helgen räddad !! nu var det 6 dagar kvar , flyget gick den 4 july 10.15 och vi skulle köra ner på torsdagskvällen .. Helgen gick , mån tis inget mail . Onsdag dagen innan vi skulle köra iväg , ringde jag igen. Yes , today everthings is ok . Send you a email now ! Bokningbekräftele kom på en bil, all informaton på tyska . Fattade inte mycket! Ringde igen och förklarade att jag bodde i Sverige och information måste vara på engelska . 5 minuter senare kom det ett nytt mail, och allt såg äntligen ok ut . Vi hade nu en stor bil bokad i , hämtas på flygplatsen Orlando.

Nu återstod det sista packningen och även packa alla saker till Prinsarna som skulle semestra hos en av våra assistenter . Där hade jag lite ågren , skulle dom klara att lämna oss så länge , eller kanske var det mer tvärtom . Åh vad jag led när detta kort togs, visste då att jag skulle vara borta i 18 dar !!!!

Torsdagen tog vi det lugnt och solade lite inför resan på altanen . Allt var så gott som klart . Mer om resan kommer senare , nu är det dax för mat , trots att jag skulle vilja skippa ätandet i ett par veckor , man har ju ökat en hel del med all god fetmat over there !!!